12 grudnia 2005

Cmno. Las Mantecas 8, 1D

Ponieważ obiecałem, że będę regularnie coś pisał, a ostatnio nie działo się nic nadzwyczajnego, postanowiłem przybliżyć miejsce w którym obecnie się znajduję.
Camino Las Mantecas 8, 1D
38320 La Laguna
S/C de Tenerife
Hiszpania
Oto mój adres, ale pewnie nikomu to nic nie mówi, dlatego posłużę się pomocą graficzną. Jak zapewne wiecie znajduję się obecnie na Wyspach Kanaryjskich, na Oceanie Atlantyckim u zachodnich wybrzeży Afryki. (aby powiększyć zdjęcia należy na nie kliknąć)



Teneryfa jest największą z Wysp Kanaryjskich o powierzchni 2034 km2 i zamieszkuje ją około 812 tys mieszkańców. Głównym miastem jest Santa Cruz de Tenerife, będące jednocześnie stolicą prowincji o tej samej nazwie i obejmującej Teneryfę, La Gomerę, La Palmę i El Hierro. Zainteresowanych odsyłam na stronę http://pl.wikipedia.org/wiki/Teneryfa



La Laguna jest pierwszą historyczną stolicą wyspy, obecnie znana jest przede wszystkim z tradycyjnej kolonialnej zabudowy i uniwersytetu. Zapewne wiecie o problemach jakie miałem ze znalezieniem mieszkania. Ostatecznie udało mi się znaleźć całkiem niezłe lokum w dobrej lokalizacji. Dużym minusem jest bliskość lotniska, jak widać na zdjęciu mój dom znajduje się dokładnie na ścieżce podejścia, czyli wszystkie samoloty żeby wylądować musza przelecieć centralnie nad moja głową!!! Na początku bardzo mi to przeszkadzało. Obecnie przyzwyczaiłem się już i prawie niczego nie słyszę. Jestem też w stanie odróżnić typ samolotu po odgłosie jaki wydaje. Najwięcej hałasu robią największe Boeingi 767, szczególnie uciążliwy jest ten Iberii o 10:30 z Madrytu. Budzi mnie zawsze gdy mam otwarte okno.



Naszae sąsiedztwo nazywa się Urbanizacion El Charcon i znajduje się bardzo bilskko Campusu Guajara, gdzie mam zajęcia. Na uniwerek idę 15 minut, a wracam 10, bo jak to zwykle bywam do wiedzy mam pod górkę. El Charcon to kompleks apartamentowy położony w dzielnicy Finca Espańa (która na wszystkich tablicach jest przerobiona sprayem na Finca Canaria). Zdjęcia zrobione od strony uniwerku (ja mam okna na drugą stronę)




Mieszkam na pierwszym piętrze, drzwi po prawej stronie (Tak się tutaj oznacza mieszkania tzn. piętro i umiejscowienie drzwi - w moim przypadku 1D - primero derecha, pierwsze piętro po prawej. Może być jeszcze I - izquierda, na lewo albo C - centro, tego chyba nie muszę tłumaczyć) Widok z okna nie jest jakoś specjalnie zachwycający, ale ujdzie. Jak jest ładna pogoda to z salonu widać ocean, a przy bardzo dobrej widoczności Gran Canarię. Niestety okna pozostałych pokoi wychodzą na tzw. patio inferior (nasze patio to dokładnie ten kwadracik na który skierowana jest strzałka), czyli mam widok na okno sąsiada :( Mój pokój ma okno na górnej krawędzi tego kwadracika, po prawej to pokój Martiny, a po lewej Sebastiana.



To widok na nasz budynek od strony wejścia, czyli ulicy Mantecas.



A to zbliżenie dokładnie na nasze okna. Po prawej kuchnia i taki zamknięty taras gospodarczy, gdzie stoi pralka, po lewej salon.



Teraz już dokładnie wiecie gdzie mieszkam, zapraszam serdecznie w odwiedziny. Dodam tylko, że praktycznie pod domem jest przystanek autobusu 014, więc nie będziecie musieli daleko chodzić :) Wnętrza mieszkania Wam nie pokażę, bo musimy posprzątać. Także może w następnym odcinku... :)

Brak komentarzy: